- شما نمی توانید "راهنمای تدریس فارسی پنجم دبستان" را به سبد خرید خود اضافه کنید، این محصول در انبار موجود نیست.
راهنمای تدریس ریاضی اول دبستان
معرفی کوتاه راهنمای تدریس ریاضی اول دبستان کتاب «راهنمای تدریس ریاضی اول دبستان» با خصوصیات…
۱,۷۶۰,۰۰۰ ریال
فروش محصول متوقف شده است
معرفی کوتاه
راهنمای تدریس ریاضی اول دبستان
کتاب «راهنمای تدریس ریاضی اول دبستان» با خصوصیات بیان شده و با اهدافی که برای سایر کتابهای راهنمای تدریس در نظر گرفته شده، دارای دو بخش کلی میباشد. بخش اول یا «کلیات» تمام آنچه را آموزگار در طول تدریس ریاضی در طی سال ممکن است با آن مواجه شود و مطالبی که مورد نیاز است بداند را تبیین و تشریح نموده است. رویکرد، ساختار کتابهای نو نگاشت، مدیریت بد فهمیها در ریاضی، اشتباهات ناشی از نداشتن درک مفهومی، سبکهای یادگیری و … مواردی میباشد که در بخش اول مورد توجه قرار گرفته است.
در بخش دوم به چگونگی آموزش فصول پرداخته، و تمام آنچه که برای آموزش هر یک از فصل های موجود در کتاب درسی نیاز است را بیان نموده. در این بخش برای هر درس به صورت جداگانه هدف یا اهداف درس مشخص شده، آنچه معلم بایستی در تدریس مدّ نظر قرار دهد توضیح داده شده و وسایل و ابزار آموزشی شرح داده شدهاند. علاوه بر اینها فعالیتهایی به عنوان پیشنهاد ارائه شده تا در صورت صلاح دید به هنگام تدریس به کار گرفته شوند. چالشهای موجود و احتمالی حین تدریس نیز بیان شدهاند و برای هر یک راهکاری ارائه شده است تا آموزگار مخاطب را به بهترین شکل یاری نموده و امر تدریس را برای او و دانشآموزانش، لذتبخش نماید و زمینه یادگیری بهتر دانشآموزان را فراهم آورد. علاوه بر اینها نمونه سؤالات و فعالیتهای ارزشیابی برای فصول در نظر گرفته شده است.
همانطور که بیان شد کتاب راهنمای تدریس ریاضی اول دبستان الگویی کاربردی را پیشنهاد داده است تا آموزگاران با این ایده و روش به موفقیت هرچه بیشتر در امر تدریس ریاضی دست یابند، اما بنا به اذعان مؤلفان، هر یک از معلمان میتوانند با توجه به شرایط تدریس منطقه و شرایط بومی به فعالیت یا فعالیتهایی غیر از موارد مطرح شده در این اثر، بپردازند.
فهرست مطالب کتاب راهنمای تدریس ریاضی اول دبستان به شرح زیر می باشد:
- مقدمه
- پیشگفتار
- کلیات
- ویژگیهای کتاب
- رویکرد
- ساختار کتابهای نونگاشت
- مدیریت بدفهمیها در ریاضی
- اشتباهات ناشی از نداشتن درک مفهومی
- فرایند آموزش ریاضی
- وسایل آموزشی با نگاه بر دست سازه ها، فعالیتها و دست ورزی
- اهداف فرایندی
- اصل بازنمایی
- شکلهای مختلف بازنمایی
- روش تدریس
- سبکهای یادگیری
- سبکهای وابسته به زمینه – و فارغ از زمینه
- سبکهای تکانشی و تأملی
- دسته بندی سبکهای شناختی بر اساس نظریه کلب (kolb)
- مفاهیم مندرج در کتابهای درسی
- ارزشیابی
- اهمیت ارزشیابی
- ارزشیابی در نظام گذشته و جدید
- ارزشیابی کیفی توصیفی
- شیوه های اجرای ارزشیابی کیفی توصیفی
- برخی مهارت های لازم در تدریس
- مهارت نوشتن
- توضیح دادن
- مهارت مشاهده
- مهارت حل مسأله
- روشهای یادگیری
- روشهای مطالعه
- منابع
- تم ها
قبل از هرچیزی، فرم درخواست مشاوره را تکمیل کنید!
دوره های مرتبط
اخلاق حرفه ای در مدرسه
نگاه فرآیندی به کار معلمی: اگر معلمی دچار یکنواختی شود از حرفه اش دور افتاده است. معلمی مجموعه ای از…
راهنمای تدریس فارسی ششم دبستان
معرفی کوتاه راهنمای تدریس فارسی ششم دبستان مقدمه ای بر کتاب راهنمای تدریس فارسی ششم دبستان: زبان هر کشور در فرهنگ آن کشور…
راهنمای تدریس مطالعات اجتماعی سوم دبستان
معرفی کوتاه راهنمای تدریس مطالعات اجتماعی سوم دبستان کتاب راهنمای تدریس مطالعات اجتماعی سوم دبستان با راهنمای تدریس درس به…
۱,۷۶۰,۰۰۰ ریال
فروش محصول متوقف شده است
فروش محصول متوقف شده است